Friday 28 August 2015

Ilham ??

Senyum lebar sampai ke telinga, ilham datang bagai air paip yg mengalir laju. Jari jemari sudah bersiap sedia menari-nari di papan keybord. Tumpuan aku 200% pada dada skrin laptop...tetiba hanya dalam beberapa saat... segalanya seakan terhenti... tangan kanan aku menongkat dagu kotak minda tertanya-tanya.. haisyhhh ! ke mana dia pergi? 

Aku masih berada di posisi yang sama, di atas kerusi menghadap laptop, langsung tidak berganjak. Paparan microsoft word di dada skrin monitor aku tenung.. kosong tanpa sebarang huruf. Aku raup muka aku sendiri beberapa kali.. 

Hampeh! Cepat sungguh hang pi ilham...Bukan kata nak taip prolog.. satu huruf hatta sebaris ayat, otak aku sudah blurrr.. akhirnya aku mampu klik kotak [X] dan "Shutdown" . semoga esok ilham kembali menjengah dan tidak pergi terlalu cepat.

#‎IlhamkurniaanAllah‬ #‎Ilhamdatangdanpergi‬ #‎Syukurselalu‬ #‎SelamatMalam #‎Akuhanyamanusiabiasa‬

No comments:

Post a Comment