Monday 14 March 2016

monolog (i)

Aku terjah otak,apa yang aku sedang fikirkan sekarang, jawab otak kabur! cuba tanya hati. Lantas aku pun menuju ke arah hati dan bertanya. 

"Hati apa sebenarnya aku fikirkan sekarang?"

Jawab hati itu bukan tugas aku untuk scan apa yang kau fikirkan sekarang.

Dah sudah aku semakin buntu! game apakah ini? 

Otak kembali bersuara kau sebenarnya terlalu banyak berfikir sampai kau sendiri tak tahu apa yang kau sedang fikirkan dan hati pula mencelah hati kau sedang sakit sebenarnya,kau sendiri tak dapat tafsir apa yang yang kau rasa sekarang sebab hati kau tak tenang! Aku terduduk, langsung tak bersuara. 

Kata otak dan hati lagi, carilah jalan untuk pulihkan kembali otak fikiran dan hati kau sebelum ianya mati secara perlahan-lahan. 

"Bagaimana caranya?"Soal aku.

Kembali bersujud kepadanya,dekatkan diri kepadanya, In Sha Allah segalanya pasti akan pulih seperti sedia kala. Aku hanya mampu terdiam membisu. Ayat terakhir tu deep! hati aku bagai dicarik-carik! baru tersedar betapa jauhnya jarak aku dengan dia. Ya Allah,ampunkan aku Ya Allah!

#‎Monolog‬

No comments:

Post a Comment