Friday 4 September 2015

Dilema

Aku dalam dilema , aku tak tahu apa yang aku inginkan... apa yang aku kejarkan.

Walau ini minatku...walau sedalam mana cintaku terhadap buku dan kertas , aku tetap dalam penasaran.

Adakah aku hidup dalam sebuah angan-angan yang tak pasti dan tidak memberikan aku sebarang hasil.

Berbaloikah hidup dengan cara menghambakan diri pada monitor dan keyboard, akan adakah orang memandang dan membaca hasil karyaku kelak.

Layak kah aku untuk berada dalam bidang ini? berbakatkah aku? atau aku harus berpatah balik kembali mengikuti kehidupan yang lebih terjamin di luar sana.

Sebuah rutin kerja yang sama setiap hari  namun memberikan aku hasil untuk setiap bulan. Jalan mana harus aku pilih? Arghh!! aku buntu! otak kusut. Segala persoalan terus jadi tanda tanya tanpa sebarang jawapan.

No comments:

Post a Comment